Monday, November 06, 2006

浮花

浮花是我近期看過最好的電影, 很艾慕杜華, 也不太艾慕杜華.
說很艾慕杜華, 是因為浮花很女人. 不只全片以女性為主軸, 從女性的角度看事物, 最重要是那些細節的描寫, 例如: 阿女愛煲電話, 眾女愛吃零食, 阿媽問Penelope Cruz個胸點解咁大, 女人不明為何男人要睇波而花錢裝收費電視...全片的女人味就是這樣滲出來.
說不太艾慕杜華, 是因為浮花不怪雞. 沒有KIKA的蕩女, 沒有論盡我阿媽的人妖, 也沒有talk to her的強姦植物人的看護, 更沒有聖教慾的神父孌童辟, 卻只是淡淡訴說三代女子的親情. 笑中有淚, 感人.

Penelope Cruz的演技冇得彈, 一改我從前對她僅屬花瓶的印象. 不過, 其實她姊姊Sole的角色更難演, 很平凡的失婚婦人, 但她演得恰如其份(卻又有很多笑位). 話又說回來, 好像沒有哪個角色演得不好.
浮花的譯名也屬神來之筆, 雖然不少人批評沒有原文Volver回歸之意, 也好像跟電影沒有關係, 但我卻覺得很有詩意, 也很貼題: 女人如花, 卻因為沒有男人, 沒有倚靠, 所以像浮萍. 當然若你以香港人最愛用的以英語直譯, 也通(不過以西班牙語來讀, V恐怕是B音).
浮花雖好, 但我還是覺得Talk to her好一點. Talk to her那份淡淡的哀愁, 令人難以忘懷. 戲裏那首鴿子, 也曾令我像男主角一樣, 聽着聽着, 感動得有點想哭.

12 Comments:

At 9:59 AM, Blogger 泡沫人 said...

有笑位,令我哈哈大笑.有感動位,令我淚如流水.近期難得的超級佳片,值得推介.
艾慕杜華,正.
(如今只得ifc和百老匯電影中心有得睇,要快啦!)

 
At 1:17 PM, Blogger 土火 said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 1:19 PM, Anonymous Anonymous said...

的而且確,今屆康城六女齊齊奪得最佳女角,壯觀。
戲名,會不會就是取材自張愛玲的散文短篇〈浮花浪蕊〉呢?我是張迷,一聽已心動,不問來由。
戲名其實在歌詞裡也出現過,「浮花,歸來額角添霜,歲月如雪,染白娥眉一雙……」我是邁克迷,一看著迷,音在前而義在後,過癮。

 
At 12:33 AM, Anonymous Anonymous said...

好激氣,去APM以為果度都有得做,點知原來只有ifc及bc有,好激氣啊!佢地唔係同系戲院咩?想偷懶唔上網check就領野,又睇唔到添。要等下個禮拜睇,希望無咁快落啦!
早排聽電台的影評節目,都讚過彭妮露古絲(差的打錯古妮高娃),話佢先係女主角,在康城應獨得女主角獎,要同人分有的唔抵,不過又讚過其他的女演員都好搶。
雖然今次無人妖、無同志、無變態護士,但好以話有鬼喎!咁今次有無正歌,好似Talk to her果首Cucurrucucz Paloma及Bad Education果首Moon River咁正先?其他等我睇完再同你講。
另,去到apm無得睇,不過都企左係度睇一陣trailer,是蘇菲婭哥普拉拍果套新片Marie Antoinette,由Kristen Dunst演瑪麗王后(陪路易十六上斷頭台果個),全片在凡爾賽宮及巴黎郊外實地拍攝,佈景化裝都超正,上果時都會去睇下。

 
At 3:47 PM, Blogger 茂斯 said...

Paloma真是很正,小弟不時拿出來重溫...
明天就要去看了

 
At 3:17 AM, Blogger 鬼茂 said...

To Anonymous: 原來浮花咁多典故, 我不是張迷與邁迷, 真的不知道呢. 還有不知道的, 是你是誰呢? 也沒相干, 謝謝留言.

to gael: 邊有人去睇戲唔理邊間做架!傻架你! 至於戲, 還是等你看完後才說啦. 不過可以吊吓你癮:Penelope Cruz有段solo, 好正.

to 茂斯:我那時很迷Cucurrucucú Paloma這首歌, 不單在msn改名做paloma, 還買了Caetano Veloso兩隻CD, 不過他其他的歌不算很好聽, 或者說唔啱我啦.

 
At 4:52 AM, Anonymous Anonymous said...

今日終於睇啦!都不枉我咁迷老艾,無令我失望地離場(雖然上次睇聖教慾有少少,但我都畀佢75分,與我最喜歡的論盡我阿媽的97分有一點點距離)。
每次都很期待去睇老艾的戲,總會有些驚喜,不論是大驚喜或是小驚喜,說是當然不只是那些人妖啊、男護士啊、孌童神父啊,還有馬面家姐啊之類的(當然這些都好嚇得人,同埋一定成為談論熱點),而是他那細緻得驚人的人情描寫。
暫時在我的心目中,只有另一「至愛」奇斯洛夫斯基及得上,兩位大師寫人鄰關係之境界,我只能說兩個字﹕「絕世!」
慶幸艾慕度華仲在世,不斷再有新片,老奇就要不斷重看紅白藍、十誡等,不過真係百看不厭架我覺得。
講返套戲,真係咁橋,Venus個blog都係講浮花,我在她那裏講的感受,此處不重複,以免一稿兩投咁老土,講的都是不同的東西(套戲有太多東西藉得講啦)。
不過你提到Penelope Cruz被阿媽窒個胸大,係咪隆過黎,Venus都有提及,真係好鬼橋喎。咁Penelope Cruz今次「回歸」西班牙再拍艾慕度華又真係幾博,全場deep V衫,矢志要威返次畀荷李活那些人睇(確實佢又真係做得到,榮膺影后),連老艾都要幽佢一默添。
老艾的片每次「唱歌位」都是精點所在,今次都不例外,彭妮露古絲唱西班牙老歌volver,係阿媽Carmen Maura細個時教佢唱的,一面影「回魂」阿媽帶住唔敢(或者係自覺無面)見返阿女的心情,在車中飲泣的情景,我相信睇過的人都無邊個話會唔感動掛。
仲想講下幾個女角﹕
1。阿彭好戲,除唱歌果幕,仲有保護個女,同佢頂罪收屍啦;同阿媽在長椅傾訴,兩人結開多年的鬱結啦;不能不提的還有將老公葬在同佢生前一齊拍拖的河邊啦;成面血咁去應門,說謊話自己姨媽到啦……演得都好掂(唔單只係忽然大了的身材架!)
2。阿媽真係好搶戲,由當初扮到鬼一樣在車尾箱爬出來(唔知點解我想起了貞子);到在車上聽到阿女唱歌而悲從中來飲泣;到扮俄國婆幫大女兒手洗頭;以及到同孫女在床上傾偈等等,都是全片的靈魂。
3。家姐素麗Lola Duenas,某程度仲掂過阿彭,佢見到回魂媽嚇到通屋走;出主意叫阿媽扮唔識西班牙話的俄國婆;拿住個篋走來走去來來回回要同阿妹解釋自己唔係貪心等。
4。不能不提故鄉鄰居俄古絲汀娜Blanca Portillo,又是片中另一奇葩,好鬼型,遠睇成日以為佢係男人,正好作為平衡,成為片中的「男主角」。但這只是她的外形而言,實際佢又是一個千里尋母(去到馬德里)的女兒。
5。連戲份甚少的肥妓女鄰居(都唔知有無出場十分鐘?),但都出奇地搶,佢要阿彭講老實話,又自覺還是不聽不知不了解的好……
6。阿女Yohana Cobo殺了老竇(當時唔知唔係親父)唔知點算在街淋雨等阿娜放工返黎,都演得不錯。
總結,老艾拍女人戲始終有一手,那些賣菜啊、周街都遇上鄰居會搭訕話家常啊、睇電視啊、煲電話粥啊……全部都好自然,娓娓道來,就如世界性的女人語言,隨時有個在你身邊一樣。
仲有實在太多野想講,例如拍得好鬼靚的老艾家鄉回轉風車;今次沒有隨風飄的膠袋、報紙,但有吸血廚房花紋紙巾和地拖;以往精妙的戲上戲,今次勉強都有,是「型仔」俄古絲汀娜上電視爆料又突然改變主意拂抽離去的一幕,都好重要……等等。不過講太多驚你悶,或佔你太多空位,還是等你開「浮花之二」的題目,再作回應吧!
但不說不可的是,你記得阿失業老公在家睇邊隊對邊隊的球賽嗎?提示﹕當然是西甲,要考考你記性!
仲有,睇完後好想去多一次西班牙,老艾將西班牙人見面的錫面聲音,以及送殯女人鄉里一身黑色呢士衣裙及不斷扇黑色繡花扇子等等,都非常西班牙,當然還有那些flamango和tango配樂啦!他鏡頭下的一條河、一群風車、一個村落都好靚呢!
PS﹕同日仲睇優先場、泰國片《攣鳳和鳴》,一日連睇兩套女人群戲都幾係野,不過出乎意料,套戲都幾得,個結局不落俗套,同樣的片,荷李活或香港導演可能又來一個大團圓,觀乎Lake House就知。
再來PS﹕好似無為浮花評分,「回歸」起點,聖教慾同論盡我阿媽都有評分,新戲無理由不評一下吧!在我心目中值88分,幾好意頭!
最後PS:突然好想多謝你借套蕩女Kika我睇翻,其他早期老艾的片暫時只找到英文字幕版,一來怕辛苦,加上太貴,要六百幾蚊,遲些睇下有無得買返,你見到或你的friend見到請通知一下,謝!

 
At 5:22 AM, Anonymous Anonymous said...

仲有不能不說,你個friend阿匿名者提到,邁克的字幕翻譯簡直是典範,尤其是彭妮露古絲那首歌。要知道翻譯外文詩歌一直是大學功課中的頂級難度課題,因為要譯得「貼」又要保留意境,試看volver歌詞中譯版的經典之作﹕

「浮花,歸來額角添霜,歲月如雪,染白娥眉一雙。……感覺,生命轉眼即逝,二十年如煙似幻。微溫回望,徘徊在影子尋你喚你。渡日,心靈緊緊牽絆,清甜的記憶,我再次為它流淚。」(其實我已找到西班牙原文及英文譯本,但不在此張貼以免阻你地方!)

點解真係勁得咁緊要架,你話係咪!不覺自慚形穢,要拿出荒廢了十年的詩詞書出黎溫一溫。
唯一有點奇怪的是,點解阿媽要教小女孩阿彭唱這樣滄桑的歌,去參加小學生天才表演?

 
At 11:53 AM, Blogger 鬼茂 said...

gael:
好可怕的回應, 好長呀!
不過你也不用怕阻我地方, 因為地方大把, 哈哈. 你也不妨將在別的地方寫浮花的感受, 轉貼過來, 我也想睇吓.
btw, 那場波, 是薩拉戈薩對貝迪斯嗎?

 
At 2:15 PM, Blogger 泡沫人 said...

有冇咁低能呀!(口頭嬋,冇眨意)
人家電影中的電視裹那埸波,都知播邊場...你o地真係"專業",應該係"職業病"至真.

 
At 12:19 AM, Anonymous Anonymous said...

影藝十一月底收檔

 
At 3:01 PM, Anonymous Anonymous said...

Sorry,You are wrong!
那場波應該是拉科主場對桑坦德,下次交畀你做睇波Guide啲波衫,你一定認得啦!

 

Post a Comment

<< Home